Wieliczka z dziećmi - zwiedzanie trasą turystyczną

kopalnia soli w wieliczce - wejście główne z dziećmi

Kopalnia Soli w Wieliczce, to jedno z nielicznych miejsc, wpisanych na listę UNESCO. Dziedzictwo, z którego Polska słynie na Świecie. Czy jest to jednak miejsce dla dzieci? Czy da się zwiedzić Wieliczkę, pokonując trasę turystyczną z dzieciakami?

Bilety do Wieliczki

W połowie lipca, byliśmy na wycieczce w Krakowie. Nie wiedzieliśmy, jakie moce będziemy mieli, ani jak zniosą to dzieciaki (no i my przy okazji ;) ). Nie kupowaliśmy więc żadnych biletów dużo wcześniej.

Udało nam się jednak najważniejsze Krakowskie atrakcje przejść jednego dnia i kolejnego chcieliśmy podbić Wieliczkę.

Niestety, w dniu, kiedy chcieliśmy wybrać się do Kopalni Soli, nie było już dostępnych biletów na zwiedzanie rodzinne z atrakcjami dla dzieci (niestety lub stety, bo jeszcze mamy po co wracać ;)), ale zauważyłam, że można kupić bilety wcześniej.
Bilety on line odpadały - mamy Karty Dużej Rodziny, przepadłoby nam 30%, a to w naszym przypadku koszt sensownego obiadu, więc znaleźliśmy opcję zakupu stacjonarnie - w Biurze Promocji Wieliczki w Krakowie, kilometr od naszego apartamentu.
Piotrek skończył więc na otwarcie i kupił bilety na 13:30 i na tężnię solankową, która nie ma określonych godzin wstępu. To była najlepsza strategia jak się okazało...

tężnia solankowa w wieliczce przy kopalni soli. Dziecko w nosidle lenny lamb symfonia

Kolejki do kas w Wieliczce

Dojechaliśmy sporo przed czasem, więc skorzystaliśmy z tężni. Oczywiście, dzieciaki potaplały się w kałużach, więc przed godziną wejścia postanowiliśmy ich przebrać i nakarmić ;) i wybraliśmy się pod główne wejście...

No i wtedy doceniłam wcześniejsze kupno biletów... 300m kolejki, jak nie więcej, bo to taka "oszacowana" długość :) Kiedy stawaliśmy na początku, informując, że mamy już bilety, to czułam na plecach oddech tych wszystkich ludzi, oczekujących do kas ;)

kopalnia soli w Wieliczce - rodzinne wejście

Zwiedzanie Wieliczki trasą turystyczną

Ostatecznie dotarliśmy bez problemu i weszliśmy o czasie. Przy wejściu czekał na nas przewodnik, dostaliśmy odbiorniki oraz słuchawki. Przewodnik miał z nami łączność radiową, po ustawieniu odpowiedniego kanału. Świetne rozwiązanie :) Nawet dzieciom podobała się słuchawka w uchu :)

dziewczynka na schodach w dół w Wieliczce

Przewodnik z resztą był świetny! Spodobał się i dzieciom i dziadkom :) To on sprawił, że ta wycieczka była tak interesująca. W czasie zwiedzenia, dowiedzieliśmy się co nieco o historii tego miejsca, odwiedziliśmy ogromną ilość podziemnych komnat, a dzieci co rusz sprawdzały, czy to na pewno sól :D Widzieliśmy urządzenia, jakie były wykorzystywane w kopalni przez setki lat, widzieliśmy podziemne jeziora, a nawet byliśmy pod jeziorem, kończąc zwiedzanie na głębokości 135m pod ziemią.

schody w wieliczce - 135 metrów pod ziemią

tata znosi dziecko po schodach w wieliczce

Zwiedzanie zajęło nam 2 godziny z górką i było zakończone przed podziemnym barem, w którym było serwowane jedzenie "stołówkowe", ale bardzo smaczne i w rozsądnej cenie. Skorzystaliśmy, dzięki czemu dzieci miały jeszcze siłę na kino 5d.

Jako, że wszystko znajduje się pod ziemią, a nam tego dnia wysiadła lapma w aparacie - zdjęcia są jakie są ;) Trzeba będzie jechać raz jeszcze :D ;)

tata z dzieckiem w nosidle lenny lamb symfonia i drugim na rękach, zwiedzanie Wieliczki

Wieliczka - komnata

Wieliczka - korytarze wzmocnione drewnem

wieliczka - przykładowa maszyna wyciągowa

kopalnia soli wieliczka z dziećmi

restauracja w Wieliczce

Kino 5d w Wieliczce

Na seansie było w skrócie opowiedziane to, co przeżyliśmy po drodze. Dla dzieci jednak, było to bardzo fajne przypomnienie.

W sali, gdzie odbywał się seans były też dotykowe ekrany, gdzie można było pograć w geologiczne gry lub poczytać o minerałach i specyfice tego miejsca.

tata z dziećmi w Wieliczce - maluch w nosidle, tata z trójką dzieci zwiedza

Zakończenie zwiedzania kopalni Soli w Wieliczce

Nie daliśmy już rady zajrzeć do Muzeum, które jest częścią całego kompleksu dla zwiedzających, ale jak wcześniej - mamy po co tam wrócić <3

Wjazd na górę odbywał się czteropoziomową windą i trwał 40sekund.

Dzieci zadowolone, my dorośli, chyba jeszcze bardziej ;) spędziliśmy w Wieliczce bardzo wartościowy czas, mieliśmy sposobności liznąć odrobinę historii tego miejsca i poczuć się wyjątkowo, spacerując w miejscu, które zostało wyróżnione jako Dziedzictwo Narodowe.